Przejdź do treści

Aktywna Tablica

„Aktywna tablica”- SPE edycja 2022 SP Guzew

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Guzewie w ramach złożonego wniosku w 2022 otrzymała dofinansowanie w ramach kolejnej edycji: „Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” w roku szkolnym 2022/2023 oraz wykorzystania wsparcia finansowego w roku 2022 na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii, w ramach Rządowego programu – „Aktywna tablica” – edycja 2022”.Wartość dofinansowana to 35 000,00 zł, co z wkładem własnym stanowi kwotę 43 750,00zł.
Zakupy zostały zrealizowane i szkoła została wyposażona w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane do pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach realizacji zadań wynikających z udziału w programie „Aktywna tablica”- edycja 2022 podjęto następujące aktywności:

– Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach z zakresu stosowania Technologii Informacyjno Komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu. Korzystanie z nowoczesnego sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi pozwoliło wprowadzić do szkoły zindywidualizowane podejście do uczniów, dostosować formę nauczania do każdego dziecka, a w przypadku ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – zastosować nowoczesne techniki w procesie diagnozy, terapii oraz uczenia się.

– Nauczyciele współpracowali w międzyszkolnych sieciach stosujących TIK w nauczaniu poprzez: udział w spotkaniach międzyszkolnej sieci współpracy, wykorzystywali nowoczesne technologie na  lekcjach otwartych, dzielili się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi udostępniając scenariusze zajęć i przykłady dobrych praktyk.

–  Działania miały charakter zorganizowany i nadzorowany przez wyznaczonego koordynatora. Podjęcie kompleksowych działań, w tym również o charakterze diagnostycznym i terapeutycznym, znacząco wpływa na poziom i jakość kształcenia.

– Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne były wykorzystywane w ramach zajęć edukacyjnych na terenie szkoły. Podniesienie kompetencji oraz poszerzenie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych w konsekwencji wpływa na dalszy rozwój poznawczy i społeczny uczniów.

Sprawdź również

Skip to content